Nytt år, nya planer & nya sådder!

Som jag har längtat efter att trädgårdssäsongen ska dra igång! Inte för att den direkt avslutats här nere i södern än. Inte helt i alla fall…

Jag skördade grönkål till julbordet dagen innan julafton, och på nyårsafton upptäckte jag de här små godbitarna! Två plantor av kronärtskocka Herrgård som inte kollat kalendern ordentligt utan satt igång att producera skockor mitt i ”vintern”…

Jag hoppas innerligt att det inte smäller till och blir svinkallt nu så de dör av pur chock, men jag har åtminstone gjort mitt bästa och bäddat in dem i resterna av granriset som prytt trappen i jul..

Övriga kronärtskockor (några Green Globe) står överflyttade till stora baljor redo att plockas in i förrådet om vintern skulle slå till så några skockor ska jag nog kunna njuta i sommar!

One thought on “Nytt år, nya planer & nya sådder!

  1. Pingback: Julgranen har fått nytt liv idag! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

