Ny förvaring av fröer!

Tidigare hade jag alla fröer nedstoppade i en låda, lite av ett oorganiserat kaos liksom… Vilket såklart resulterat i att jag missat och glömt bort fröer för att de hamnat bland fel sort eller åkt längst ner i lådan. Sådär lagom kul att hitta den nya spännande tomatsorten i juni t ex!
Men så såg jag ett tips nånstans, troligtvis i ett odlarforum eller på nån blogg. Hur som helst har det legat länge i bakhuvudet och grott nu, så häromkvällen gjorde jag slag i saken! Numera ligger alla mina fröpåsar sorterade efter sort i ett helt vanligt fotoalbum (modell större). Och jag är så himla nöjd med upplägget! 🙂 Nu blir det lätt att hitta alla tomater när de ska sås osv… Saknas bara lite indexflikar som jag tänkte sätta dit för att förenkla ytterligare!

2 thoughts on “Ny förvaring av fröer!

Kommentera

