Rootmaster!

Fick chansen att klämma och känna på den här igår på Plantagen och den kändes över förväntan! Som en blandning mellan en Root Trainer (RT) och en Pluggbox (PB). Jag var lite rädd att den skulle vara lika spröd och klen i materialet som RT (mina är sen länge spruckna här och var, tur man kan köpa nya fack!) men icke. Den är kraftig och känns hållbar. Ska tom gå att köra i diskmaskin som precis som PB (mycket bra egenskap när man vill ha dem helt rena)! Men med öppningsbara celler precis som en RT vilket är bra för ömtåliga småplantors rötter.. Pluggarna är lite mindre än RT, men större än PB. Nackdelen är väl att man inte får plats med lika många plantor men ändå rätt många, 32 i varje box om jag räknat rätt (jämfört med PBs 48).
Kort sagt, en vinnare!
Hade det inte varit för att jag investerade i en hög med plyggboxar förra året när jag hittade dem till kalaspris så hade jag definitivt slagit till!

Kommentera

