Purjolök i pluggbox!

Sådär spännande bild va..? Inte minsta tillstymmelse till grönt än. Men en idé som jag hoppas är bra!
Jag brukar bredså purjolök när jag förodlar den, smidigt att så och ganska platsbesparande. De tar ju liksom inte så fasligt mycket plats som små klena gröna strån… Men när jag ska plantera ut dem brukar det ta en timme eller två av mindre vackra ord och ramsor innan jag lyckats trassla ut rötterna. Och då har ändå närapå en tredjedel fått sätta livet till i processen.
Så i år försöker jag mig på de små liven i pluggbox istället, lite pilligare att så och tar lite mer plats, men förhoppningen är att utplanteringen ska gå som en dans! *Wish me luck!*

3 thoughts on “Purjolök i pluggbox!

Kommentera

