Ett experiment!

Efter att ha dubbelkollat att temperaturen i jorden verkligen var på min sida trots frostnätter så tog jag mod till mig och sådde! Friskt vågat… tänkte jag och stoppade ner fröerna. Vattnade med lite ljummet vatten och packade in dem under en extra pallkrage på höjden och ett par lager fiberduk. Nu håller jag bara tummarna för att nåt ska ta sig!
Å andra sidan är det inte hela världen om det inte skulle funka, jag valde medvetet de lite billigare och enkla frösorterna, de ”dyra fina namnsorterna” får vackert vänta på lite mera vår!

4 thoughts on “Ett experiment!

    • Vad kul, välkommen hit! Och jag håller fortfarande tummarna för de små, ryktas om snö efter helgen, men det hoppas jag att jag slipper!

  1. Pingback: Dags att så! | Min trädgårdsblogg

  2. Pingback: Lock på kallbänk och första utesådden! | Nyponvillans trädgårdsblogg

Kommentera

