Jag hittade en bra såtabell!

Hittade en bra såtabell! Eller tabell och tabell… Men en lista över lägsta såtemperaturer för vanliga grönsaker. Hos mig är jorden i mina upphöjda bäddar redan uppe i drygt +5, så man kanske skulle pilla ner lite frön redan till helgen? Morot, dill, persilja, rädisor & spenat borde ju åtminstone vara säkert under ett par lager fiberduk. Kanske tom sallad, rödbetor & sockerärter? Purjolök och kål brukar jag förodla för att de ska komma igång lite snabbare, och sättlöken får nog vänta lite till innan jag petar ner den..

2 thoughts on “Jag hittade en bra såtabell!

  1. Pingback: Såtemperaturer! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

