Potatisfunderingar..

Tvekade in i det längsta om jag verkligen skulle odla potatis i år, förra året hade jag ett par ”potatissäckar” liknande de här (bild lånad härifrån), ganska smidig lösning, men mina har en liten lucka nedtill för enklare skörd.

Men så var det platsfrågan igen, var ska jag ställa dem? Och är det verkligen lönt med allt jobb för ett par ”potatismiddagar”? En annan sak med t ex kronärtskockor, det känns lite mer exklusivt liksom, lite mer värt allt daltande…

Men, jo. Igår impulshandlade jag en påse Minerva och satte att förgro i torvlådor i köksfönstret. De hinner kanske inte bli klara till midsommar, men ett par omgångar semesterpotatis blir det nog!

Och plats löser sig, odlingssäckarna är ju trots allt ganska mobila… 🙂

 

Kommentera

