Hallon på rymmen!

Jag tyckte ändå jag var duktig och ordentlig när jag anlade min hallonhäck förra våren. Tryckte ner djupa barriärer i jorden på sidorna im häcken för att eventuella rotskott skulle hålla sig på plats. Och garderade för säkerhets skull med betongplattor mot gräsmattan.
Tji fick jag. Mina hallon tyckte tydligen annorlunda och trycker nu upp skott på fel sida av plastkanten, mellan den och plattorna. Men det är klart, kan grannens kirskål ta sig in, då kan väl mina hallon ta sig ut…

Kommentera

