Spirande krusbär!

Jag har en vän som i sin trädgård har ljuvligt söta och saftiga röda krusbär. Inte alls sådär sura och håriga som jag fått för mig att alla krusbär är. Sorten hade vännen ingen aning om, busken stod där när de köpte huset..
Förra säsongen bad jag snällt om några sticklingar som jag sen petade ner i mitt jordgubbsland, jag vattnade, pysslade om dem och tom vintertäckte, men ändå var det bara en som tycktes ta sig. Men nu spirar den å andra sidan med full kraft! Det tar kanske några år, men sen har jag minsann också underbara röda krusbär i min trädgård!

Kommentera

