Ensam kronärtskocka och Kerstins smultron!

Det är med en liten tår i ögat jag inser att bara den ena av mina kronärtskockor ”Herrgårds” har överlevt vintern. Som jag nämnt tidigare satte de knoppar i november och hann troligtvis inte vintra in ordentligt. Så trots noggrann och luftig täckning och trots den milda vintern så verkar den ena alltså ha strukit med. Men, jag har ju fortfarande en kvar som växer som bara den nu! Får väl glädja mig åt den. Och åt att ”Kerstins smultron” verkar ha tagit sig fint intill. Kerstin är min mans mormor och intill lagårdsväggen på hennes gård växer de ljuvligaste smultron man kan tänka sig. Jag har försökt med revor därifrån ett par gånger förut men aldrig fått dem att trivas förrän nu!

Kommentera

