Gurk- och squashsådden avklarad!

Ikväll sådde jag mina gurkor och squash! 4-6 veckor innan utplantering brukar man ju säga och det ger mig till nån vecka in i juni och då brukar järnnätterna vara över här nere i södern…
Det blev favoritgurkan Burpless Tasty Green (F1) som gav en enorm skörd av goda gröna gurkor förra sommaren (skördade två gurkor om dagen som mest i somras!). Sen blev det squashsorterna Tosca (F1) som ska vara mjöldaggsresistent, Golden som ger fina gula frukter och Diamant (F1) som är en gammal klassiker hos mig.

2 thoughts on “Gurk- och squashsådden avklarad!

  1. Pingback: Ett squashmysterium! | Min trädgårdsblogg

  2. Pingback: Gurkor & squash i jorden! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

