Kirskål!

Är måttligt road av kirskålen som tar sig upp under min vinbärsbuske trots markduk och stenläggning. Jag rensade ändå precis här i förra veckan och provade att laga soppa på den och nässlorna jag hittade inuti vår häck, men nu är det lika mycket igen. Men reser man sig upp och kikar över staketet så förstår man varför. Vår granne tycks använda Kirskål istället för gräsmatta på sin tomt…
Och soppan? Sådär god om jag ska vara ärlig. Ren nässelsoppa är godare. Kirskål har en rätt speciell smak..

One thought on “Kirskål!

  1. Pingback: Eländiga Kirskål! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

