Naturens egen fröpåse!

Hittade precis de här två i en av mina bäddar där jag odlade gyllenbär/physalis förra sommaren. Fick så mycket bär att jag inte hann ta vara på alla. Vissa trillade ner och blev liggande.. Som de här två. Fruktköttet och skalet är borta, men fröna hålls snällt på plats av nätverket av bladnerver från skalet! Ganska fint på nåt sätt. Känns lite som att naturen medvetet ville spara de här till mig. Bäst att ta vara på dem då, men jag väljer att stoppa dem i en av mina kaffefilterpåsar istället… 🙂

One thought on “Naturens egen fröpåse!

  1. Pingback: Självsådd physalis! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

