Rabarber, rabarber, rabarber!

Idag har jag sett över min rabarberlist. Jag har kantskurit gräsmattan som tenderar att växa in i den, gödslat och lagt sand på jorden som marktäckning. Och upptäckt en lucka i raden av mina Victoria och Elmsblitz (som är de två sorter jag har).
Jag har länge sökt efter en sort med genomfärgade röda stjälkar, har letat efter t ex Marshall’s Early Red eller Elmsfeuer men utan att hitta nån.
Men idag, när jag hängde med en kompis till en plantskola på andra sidan stan, så hittade jag plötsligt den! Bingo! Iofs ingen av sorterna ovan utan en planta med namnet Red Champagne. Den är enligt mina efterforskningar kanske ingen smaksensation, men min plan är att den med tiden ska kunna ge mina rabarberanrättningar en angenäm röd färg.

One thought on “Rabarber, rabarber, rabarber!

  1. Pingback: Red champagne – dead champagne… | Min trädgårdsblogg

Kommentera

