Blåprickigt salladsland.

I den här pallkragen stod så sent som i söndags nio rader av olika sorters isbergs- och huvudsallad i varierande stadier av tillväxt. Nu ikväll upptäckte jag att det såg ut så här.. Några enstaka plantor står fortfarande kvar men resten är avätna i höjd med rothalsen av sniglar. Som tur är har jag *peppar peppar* inga mördarsniglar i trädgården men åkersniglar. I mängder!
Har inte lagt märke till dem tidigare i år, men nu plockade jag 9 stycken bara i den här pallkragen. Bläh och snyft.
Gillar inte att ta till kemisk bekämpning mot skadedjur (föredrar att hålla dem borta med ex vis nät och fiberduk) men nu fick jag nog. Nu är mina salladsbäddar strösslade med små ljusblå pellets. Snigelfritt, snälla gör ditt jobb nu!

One thought on “Blåprickigt salladsland.

  1. Pingback: Förodlad sallad! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

