Utplantering av tomater!

Idag är jag modig! Jag har på försök ställt ut tre av mina Sub Arctic Plenty tomater i en drivbänk. Jag har haft noggrann koll på temperaturen i den under den senaste veckan och som kallast har det varit nio grader nån enstaka natt. Tänkte ställa in en spann med vatten där också för att ytterligare jämna ut temperaturen och bättra på mina odds.
Och om det nu är nån tomatsort som tål lite kyla så borde det vara just den här, alternativt Outdoor Girl som jag också brukar odla. Bägge är relativt köldtåliga och snabba busktomater som jag varmt kan rekommendera!
Men ifall det nu skulle gå åt skogen så har jag inte lagt alla ägg i samma korg. Just de här tre var ”bonusplantor” där jag för säkerhets skull sått två frön i varje kruka för att jag var osäker på grobarheten…

Kommentera

