Snigelelände…

Efter nattens ihärdiga regnande kryllade vår infart av sniglar och till min fasa inte bara Åkersniglar utan även den här lilla rackaren och hans kompisar. En MÖRDARSNIGEL!! Var min första tanke, men efter en snabb sökning på den här superba sidan kunde jag andas ut. Enligt snigelnyckeln där är det troligtvis Trädgårdssniglar jag har och inga mördar-dito eftersom jag aldrig sett någon större individ, utan alla håller sig nånstans mellan 2-3cm. Lyckligtvis verkar inte Trädgårdssnigeln vara lika aggressiv som Åkersnigeln eller den Spanska skogssnigeln (aka mördarsnigel) men det betyder ju inte att jag tycker om dem och skadorna de åsamkar i min trädgård så kriget mellan mig och molluskerna fortsätter…

One thought on “Snigelelände…

  1. Pingback: Sniglar? Mördarsniglar!! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

