Nu är gurkorna utplanterade!

Mina gurkplantor visade tydliga tecken på att vilja börja klättra och vis av erfarenhet valde jag att sätta ut dem. Ihopslingrade plantor är inget kul att behöva trassla upp…
Eftersom gurkor kan vara känsliga för rothalsröta gjorde jag som jag brukar, klippte helt enkelt av bottnen på krukan och planterade genom att gräva ner hela krukan i jorden. Sen vattnar jag utanför krukkanten så rothalsen slipper bli blöt, men rötterna kan ändå söka sig ut genom bottnen på krukan.
Tillsvidare får de stå skyddat under ett av mina små ”växthustält” och växa till sig, men jag misstänker att det inte dröjer länge innan de växt ur tältet…

Kommentera

