Ljuvliga jordgubbar och söta smultron!

Det har börjat rodna i mitt jordgubbsland nu och varje dag är en fight mot kråkorna om vem som hinner ta de mogna gubbarna först! Vet inte om det räknas som ojusta metoder (eller kanske rent av fusk?) men jag har lagt nät över delar av odlingen för att ha en chans. Å andra sidan fuskar kråkorna också och tar bären innan de hunnit bli röda…
Fast mina vita smultron verkar det som om jag får ha i fred, tack och lov! Det är knappt så jag själv ser om de är mogna… 🙂

One thought on “Ljuvliga jordgubbar och söta smultron!

  1. Hejsan, jag heter Caroline och arbetar på riksmuseet. I sommar har vi ett projekt som jag tror att du skulle tycka vara intressant och vi vill gärna samarbeta med dig kring detta. Hör gärna av dig. Mvh Caroline

Kommentera

