Jordgubbar, precis som jag drömde att det skulle vara!

Det var precis det här jag drömde om när jag satte jordgubbsplantorna förra våren, att kunna gå ut och plocka ihop en dryg liter fina bär att avnjuta med lite socker och gräddmjölk till efterrätt. Det är nog det absolut bästa sättet att äta jordgubbar på enligt mig!
Jag har tre pallkragar med jordgubbar (främst Korona och så några Ostara för längre skörd), en med lite blandat jordgubbar, smulgubbar och smultron, samt två med smultron som marktäckare under blåbärsbuskarna. Det ger kanske inga gigantiska mängder med bär, men tillräckligt mycket för färskkonsumtion i vår lilla familj. Och egentligen tar det upp en ganska stor del av mitt köksland, men solmogna jordgubbar direkt ur landet är en lyx man måste unna sig tycker jag!
(Och låt dig inte luras av byttan jag har plockat bären i, jag är ett stort fan av återbruk…)

Kommentera

