Physalisen växer som ogräs!

Bokstavligt talat!
Jag vet inte hur många små självsådda plantor jag har dragit upp och ändå hittar jag dem överallt! I plattorna utanför kökslandet, i grusgångarna mellan pallkragarna, i jorden i pallkragarna såklart, ja, tom i sparrisbädden som ligger en bra bit ifrån övriga köksträdgården!
Och konstigt nog, de plantor som fått klara sig på egen hand utomhus är både högre och kraftigare än de jag tog in i köksfönstret och pysslade om i våras…
Men det bästa av allt är att de börjar mogna nu och smakar ljuvligt! 🙂

One thought on “Physalisen växer som ogräs!

  1. Pingback: Ogräs? | Min trädgårdsblogg

Kommentera

