Äppelskörd!

Insåg att om vi ska få smaka några äpplen själv i år och inte dela allt med fåglarna så var det dags att plocka in dem. Med tanke på hur unga träden är så är jag ändå väldigt nöjd med min lilla skörd! Ingrid Marie gav ”bara” ett tjugotal äpplen totalt, men alla var stora, röda och fina, precis som Ingrid Marie ska vara! Åtminstone innan fåglarna gav sig på dem… Men jag får väl se det som att jag bidragit till småfåglarnas välbefinnande! 😉

På Fredrik fanns det desto fler äpplen, tyvärr ganska små. Troligtvis för att jag inte gallrat karten… Men det gör inget när de är så goda! Är riktigt förvånad över smaken på dem, provsmakade visserligen innan jag köpte trädet men hade glömt att de smakade som en liten bit av himlen i varje tugga! Krispigt sött fruktkött med precis lagom mycket syra för att de inte ska smaka för sött. Helt ljuvliga!!

2 thoughts on “Äppelskörd!

  1. Åh vilka fina äpplen. Tål äpplen ganska dåligt men ”egenodlade” brukar gå bättre. Alla våra har tyvärr trillat av eller sitter för högt upp. Försummat gratisskörden i år. Både äpplen, smultron och rabarber.

    • Jag känner igen det där, har pga graviditeten inte orkat ta riktig hand om allt man får ”gratis” i sin trädgård. Men dottern & hennes kompisar har varit desto gladare, det har alltid funnits nåt att plocka och äta!

Kommentera

