Startskottet för 2015 har gått!

Det börjar bli dags att väcka liv i den här bloggen igen! Säkra vårtecken som rader med fröhyllor i butikerna (just de här bilderna kommer från Granngården) och kli i de gröna fingrarna vittnar om det. Nu kan man på allvar börja fundera och planera för vad man ska odla i sommar. Det finns ju så många olika sorter av allt att välja på!

SavedPicture-201516174757.jpg SavedPicture-201516174741.jpg SavedPicture-20151617484.jpg

Själv lurar jag lite på vilken nivå jag ska lägga mig i år. Mitt ”odlingsrum” har blivit konverterat till barnkammare så platsen är lite begränsad (min käre make har nämligen nån konstig idé om att det ska vara fint i fönstren också, inte bara en massa krukor och odlingsbyttor… 😉 ). Men några tomater ”Vilma” måste jag nog allt så snart, de är så himla tacksamma att odla inomhus; ränner inte iväg på höjden som andra tomater. Och så kanske någon chili, purjolök och kronärtskockor… De tar ju alla ganska lång tid på sig, och nån chili måste man ju ha. Och kronärtskockor är ju lite av min nya fäbless!

SavedPicture-201516174820.jpg

Och så hittade jag de här fina trädgårdshandskarna! Inte nog med att man får ”instant gröna fingrar”, man blir glad av att se dem och de är gummerade om fingrarna och handflatan så man dels får ett bra grepp när man jobbar med dem, dels kan man peta i fuktig jord utan att bli kladdig om fingrarna… 🙂

SavedPicture-201516174813.jpg

 

Kommentera

