Ekologiska fröer hos Granngården!

Jag har lyckats komma över ett par påsar med Granngårdens egna fröer, helt nya för i år! Hur sortimentet kommer att se ut i sin helhet har jag tyvärr ingen aning om, men av provpåsarna att döma så ser det ut att vara traditionella och beprövade växtslag/sorter. Och en positiv sak är att runt 80% av fröerna enligt ryktet ska vara ekologiska! Det tycker jag är superkul och ett jättebra initiativ av Granngården som företag, när man väl satsar på nåt eget så är det ekologiskt och hållbart! Jag ska helt klart kolla in resten av sortimentet när det dyker upp i butik inom några veckor..

SavedPicture-201512892827.jpg SavedPicture-2015128103133.jpgDessutom tycker jag att påsarna är ganska snygga också i all sin enkelhet… 🙂

 

One thought on “Ekologiska fröer hos Granngården!

  1. Pingback: Potatis-, frö- och lökshopping! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

