Rensat i hallonraden, bättre sent än aldrig!

Det jag missade i höstas (pga graviditet och barnafödande) får jag se till att ta igen nu istället!

Som min eländiga hallonrad t ex… De fortsatte ju att ge bär långt i i oktober, men sen hände det inte så mycket där. Så nu var det dags! Jag plockade bort bärnätet och sen satte jag igång med sekatören…

SavedPicture-201516174530.jpg

Jag har både sommar- och hösthallon i samma rad. Inte helt optimalt egentligen, men krukorna blev ihopblandade under transporten när vi flyttade hit och på den vägen är det… Nu har jag en hallonhäck som ger bär hela sommaren och långt in på hösten istället. Men när jag ska klippa ner dem börjar problemen… Hösthallon ska ju klippas ner helt och får sen  nya bär på årsskotten, men sommarhallon får bär på fjolårsskotten. Jag har löst det som så att jag klipper ner allting som burit bär och sen hoppas jag på det bästa och det har åtminstone funkat fint hittills!

SavedPicture-201516174540.jpgNu är i alla fall kvarvarande skott uppbundna mot stödtrådarna och raden både ser och känns mycket bättre! Och av resultatet att döma så har jag tydligen sommarhallon i mitten och hösthallon i kanterna! 🙂

 

Kommentera

