Broccoli..

Efter två säsonger där all broccoli har blivit totalt sönderäten av kålfjärilens larver (trots dubbla nätlager nu i somras, jag fattar inte hur de bär sig åt!) så har jag bestämt mig för att inte odla några kålväxter alls i år.

SavedPicture-201524135354.jpg

Men så gick jag en snabb sväng i kökslandet nyss, och bland de bäddar jag inte rensade och grävde i höstas finns bl a några gamla broccoliplantor som nu börjat ta sig och skjuter skott! I februari! Så jag låter nog de stå kvar tills kålfjärilarna återigen fladdrar över landet… Vem vet, blir det inte fler minusgrader här så kanske jag kan skörda färsk broccoli lagom till påsk? 🙂

Och en sak som var riktigt rolig var att den lila broccolin också kommit igång!

SavedPicture-20152413549.jpg

Summer Purple. Den som jag nu, två år i rad, sått tidigt, fjäskat för och pjåskat med men aldrig lyckats få att gå i knopp.. Nu rackarns ser den ut att ha satt fart! Och vad snygg den är!

SavedPicture-201524135415.jpg

One thought on “Broccoli..

  1. Pingback: Övervintrad broccoli! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

