Grepfunderingar!

Efter incidenten med min gamla trotjänare häromveckan så har jag börjat spana efter en ny grep. Hittade det här minitestet på Allt om Trädgård men det gjorde mig egentligen bara ännu mer förvirrad… Vill jag ha en praktiskt och funktionell plastgrep eller vill jag ha en snygg och klassisk grep i rostfritt med träskaft? En Fiskars eller en Joseph Bentley liksom..?

tradgardsgrep-ergonomijoseph_bentley_traditional_stainless_steel_digging_fork_xl

Nåväl, det blir ändå inget grävande den här helgen, ryktet säger att snöblasket ska fortsätta att ösa ner här så jag kan fortsätta att grunna på om jag vill ha en praktiskt eller en stylish grep några dagar till…

2 thoughts on “Grepfunderingar!

  1. Jag har också råkat ut för bryten grep. Min lösning blev en fiskars för grovarbetet. Största fördelen är att den kan glömmas ute. Sedan har jag testat en rosfri- den är bra därför leran inte fastnar. men bäst är en mindre grep som jag kan använda i det dagliga arbetet med luckring och rensning. deWitt har en smalare modell som är kanon!

    • Tack för tipsen! Ja, det känns som om man skulle behöva ett helt grep-galleri ibland.. Jag tar till mig av dina erfarenheter och letar på! 🙂

Kommentera

