Trädgårdsmässa i Malmö!

Jag har besökt Vår Trädgård i Malmö, säsongens första trädgårdsmässa för min del! Full av  inspiration, shopping och produktnyheter…

Den första nyheten, Potato,  hittade jag i Nelson Gardens monter, en potatisförodningslåda! Med vad som ser ut som avklippta mjölkpaket i en plastlåda. Fast krukorna ska tydligen vara nedbrytningsbara till skillnad mot vanliga mjölkpaket… Själv förodlar jag ju potatis så här, platt på en jordbädd i köksfönstret och det har funkat fint för mig! Ett liknande alternativ om man nu tycker att rötterna trasslar ihop sig när man odlar flera i samma tråg är ju att göra tidningspapperskrukor i modell större… (Och på tal om potatis, det börjar bli dags att förgro den!)

SavedPicture-201537194958.jpgOch när jag  ändå stod i Nelsons monter så kunde jag ju inte undgå deras fyndlådor, fyllda med alltifrån gödning till sekatörer, musfällor, krukor och handskar till löjligt låga priser.. Med mig hem följde bl a fina roshandskar, en sekatör, blomsax, blompinnar, förkläde till dottern, en grensax på långt skaft och surjordsgödning, allt för det facila priset av totalt 170 riksdaler! Me likey.. 🙂

SavedPicture-20153719504.jpgVille man hellre shoppa i andra änden av prisskalan så saknades det inte alternativ! Både Burgon & Ball och Joseph Bentley fanns representerade, liksom fina trädgårdsredskap i trä..

SavedPicture-201537195034.jpg SavedPicture-201537194951.jpgSen hittade jag lite fina vårtecken i form av underbara julrosor och ljuvliga penséer!

SavedPicture-201537194931.jpg SavedPicture-201537194943.jpg

Knasiga produkter som det här svamphuset!

SavedPicture-201537195027.jpgFina trädgårdskläder som de här byxorna!SavedPicture-201537195011.jpg

Och så slog jag äntligen till på ett kit från Rättviksknuten. Har sett deras annonser längst bak i trädgårdstidningarna ett tag och varit lite sugen på att prova, så den här säsongen slog jag till på ett sånt här kit! Tillsammans med några VP-rör och fiberduk eller nät ska det kunna bli ett fint litet växthus/nätbur över några av mina pallkrgar…

SavedPicture-201537195021.jpgSlutligen kan jag bara rekommendera ett besök om du har vägarna förbi Malmö, mässan har öppet mellan 10-17 i morgon, söndag!

Kommentera

