Jag gillar inte katter..

Eller katterna gillar jag, vissa av dem i alla fall. Men jag ogillar skarpt kattbajset de lämnar i mitt köksland! De få pallkragar som är grävda och uppluckrade verkar kvarterets katter se som sin toalett. Vitlökskragen (den enda det växer nåt i än) har jag fått skydda med blompinnar kors och tvärs, och när jag krattade till bädden intill (den var full av kattspår) fick jag upp inte mindre än tre färska & feta kattbajskorvar. Blä för det!! Funderar som bäst på hur jag ska kunna skydda mig från det här resten av säsongen.. Jag har sett en katt ”in action”, tyvärr har jag ingen aning om vems den är. Den har inget halsband och är ganska skygg så jag har inte kunnat se om den har nån form av märkning. Blir liksom lite svårt att ta ett snack med ägarna då..

Själv är jag en utpräglad hundmänniska, och idag fick vovven för en gångs skull följa med in i landet (han har lite för dålig koll på sina stora tassar för att få trampa omkring fritt i landet annars) i hopp om att hans lukt ska avskräcka katten.

SavedPicture-20153721546.jpgFör övrigt hittade jag en hel bädd med höstmorötter som jag helt missat att skörda! Får väl skylla det på att det blev lite för mycket gravidhjärna där mot slutet i höstas… Tyvärr var de flesta morötterna redan smakade på av andra (möss, fåglar, myror?) så de fick åka i komposten.

 

Kommentera

