Snabbgroddad potatis!

Köpte ju sättpotatis igår och la den direkt på groddning i källarfönstret. Amandine hamnade i äggkartonger på klassiskt manér och där har det inte hänt så mycket än, men Rocket la jag på en jordbädd och där har det  banne mej redan börjat kika ut små rotanlag såg jag när  jag lyfte en av dem och smygtittade nyss! Snacka om snabbgroddad! Nu hoppas jag bara att våren håller i sig så jag kan sätta ut dem och skörda hemodlad potatis till midsommarsillen! 🙂

SavedPicture-2015310214220.jpg

SavedPicture-2015310214215.jpg

2 thoughts on “Snabbgroddad potatis!

  1. Hej! Jag söker en trädgård på västkusten för reportage, där man odlar mycket ätbart och kan tipsa om hur man sköter en kompost. Och så hittade jag dig på direkten… jättefin blogg, med massor av bra tips! Du får hemskt gärna kontakta mig på pernilla@pernillafredholm.se eller 0733-221749. Allt gott från Pernilla Fredholm

  2. Pingback: Potatisgroddarna! | Min trädgårdsblogg

Kommentera

