Trädgårdslektyr

De senaste dagarnas kalla tråkväder (regn & blåst) har inte direkt lockat till trädgårdsarbete utomhus, men som den sanna trädgårdsnörd jag är kan jag ju inte låta bli att tänka, prata & andas trädgård ändå.. Just nu ligger den här digra högen med blandade trädgårdsböcker på vårt köksbord och väntar på att läsas! Vissa är gamla klassiker som jag redan läst (men som är kul att bläddra i ändå), andra nyheter för i år. Alla handlar de om grönsaker, alltifrån odling till tillagning, och alla är lånade från biblioteket! Ett superbra sätt att ”provsmaka” böcker tycker jag.. Lånar jag en bok som jag gillar brukar det sluta med att jag köper den sen, och tvärtom naturligtvis; funderar jag på att köpa en bok så brukar jag kolla om den finns att låna på biblioteket först för att få ett hum om den är värd en investering eller inte..

Kommentera

