Kronärtskockor gone missing!

Så här tycker jag att det ska se ut i kronärtskockslandet så här års, lite gamla pinnar och bös, men ett helt gäng med nya fina kraftiga små kronärtskocksblad. Så ser det också ut, i EN av mina tre pallkragar med kronärtskockor. Buhu… 😦

Trots att sorten ”Herrgårds” som jag odlar ska vara perenn på mina breddgrader, och trots att vintern dessutom var väldans mild och trevlig ur övervintringssynpunkt och trots att jag vintertäckte plantorna torrt, luftigt och skyddat från nederbörd och väta så ser det nu ut så här i två av bäddarna. Rätt trist..

Jag hyser inga större förhoppningar om att det mirakulöst ska vakna nåt till liv här, men för säkerhets skull väntar jag nog några veckor till innan jag gräver upp resterna…

Kommentera

