Återanvända

Jag är ett stort fan av ”man tager vad man haver”-principen och har använt allt möjligt till att göra plantetiketter av; isärklippta plastförpackningar, mjölkpaket eller blompinnar… Men för några år sen investerade jag i ett gäng såna här vita etiketter (snubblade över dem på rea), och sen dess har jag använt och återanvänt dem. Men jag är lat. För lat för att orka sudda ut och skriva nytt på dem. Då står jag hellre så här och sorterar och letar upp rätt sort, för oftast sår jag samma sorter år efter år… Nu var det  morötter, sallad och rödbetor som skulle i jorden, men det syns kanske på bilden..? 😉

Kommentera

