Väldoftande trädgårdssysslor!

Det var hög tid att klippa ner lavendeln nu, en del av buskarna har sett ganska risiga ut ett tag och var nästan helt kala nedtill. Nu hade de börjat skjuta nya skott och inspirerad av Sara Bäckmo som har Skillnadens Trädgård klippte jag ner dem ganska ordentligt och tog ett helt gäng med nya sticklingar!

SavedPicture-201541120719.jpg

Ett ganska väldoftande trädgårdsjobb får jag erkänna, dels den ljuvliga lavendeldoften men även från hyacinterna som står i samma rabatt… Det var knappt jag ville gå därifrån!

SavedPicture-201541120750.jpg

Men det blev en stor korg med lavendelklipp och av det fick till en hel hög med sticklingar, såpass att jag kunde fylla fyra självvattnande blomlådor som jag hade stående sen min balkongodlingstid…

SavedPicture-201541120754.jpgNu hoppas jag bara att de ska ta sig, men det vore det ju själva sjutton om inte åtminstone några av dem gjorde det! Fast jag hoppas det blir många, eller för att citera Sara själv: ”Och jo, det blir många plantor. Men det går väl inte att ha för många lavendel?”… 🙂

 

Kommentera

