Pepparrot, uppföljning…

Jag blev så himla taggad av en kommentar till pepparotsinlägget att jag var tvungen att skaffa en till liten bit rot att experimentera med. Den första hamnade i ett glas med vatten, så hade jag inte ens tänkt på att man kunde göra!

SavedPicture-201541515937.jpg

Bit två som jag hittade i grönsaksdisken häromdagen hade redan små gröna skott på gång upptill så den blev planterad i et kruka med jord.

SavedPicture-201541515927.jpg

Just nu står bägge två i köksfönstret, jag lovar att hålla er uppdaterade på hur det går för de små rötterna, vilket sätt som är mest effektivt osv…

One thought on “Pepparrot, uppföljning…

  1. Pingback: Pepparrot | Min trädgårdsblogg

Kommentera

