Pepparrot – uppdatering!

Pepparroten i vattenglaset har det inte hänt mycket med, men den i krukan! För säkerhets skull satte jag en plastpåse runt den, för att öka luftfuktigheten och göra det lättare för den att komma igång…

SavedPicture-201541823044.jpg

Och kolla här! Små blad håller på att växa ut från skotten på toppen, och små vita rottrådar kommer ut från den stora roten jag planterade. Det här verkar som om det kommer gå vägen med åtminstone den roten som hamnade i en kruka med jord!

SavedPicture-20154182313.jpg

2 thoughts on “Pepparrot – uppdatering!

    • Nej, vad trist! Min andra pepparrot som jag satte ner i ett glas vatten har inte heller visat några livstecken så den åkte också ner i en kruka med jord idag. Lycka till med nästa rotbit! Och om det är till nån hjälp, leta efter en bit som ser ut att ha varit ”toppen” på en pepparrot. Det var en sån jag hittade som var lite dåligt putsad så bladanlagen fanns kvar… 🙂

Kommentera

