Tomatinköp!

Nu kunde jag inte hålla mig längre, senaste besöket i trädgårdsbutiken medförde att jag kom hem med tre tomatplantor. Eftersom jag planerar att ta sticklingar av dem så valde jag den här gången de största plantorna jag kunde hitta (fler blad = fler sticklingar, annars brukar jag föredra knubbiga och kompakta tomatplantor). Det blev körsbärssorterna Sungold & Gardeners Delight samt den gamla klassikern Dansk Export som fick följa med mig hem! Dansk Export har jag inte odlat sen min tid som kolonilottsinnehavare, men det ska bli kul att testa den igen! Den enda sorten på min önskelista som jag inte fick med mig hem var Sweet Million (eller Sweet 100/Supersweet 100 som är föregångarna till Sweet Million), men den kommer jag nog också att hitta innan det är för sent!SavedPicture-2015429113122.jpg SavedPicture-2015429113128.jpg SavedPicture-2015429113133.jpgÄn så länge står alla plantorna orörda i sina krukor, men på Sungold har jag spanat in ett par fina tjuvar som jag tänker mig ska bli nya plantor!SavedPicture-201542911315.jpg SavedPicture-201542911311.jpg SavedPicture-2015429113050.jpgOch till helgen tänker jag mig en tomatslakt av den här typen!

 

One thought on “Tomatinköp!

  1. Pingback: Tomattjuvar blir sticklingar | Min trädgårdsblogg

Kommentera

