Trädgårdstisdag

Jag har ju helt missat att svt:s trädgårdsprogram har dragit igång för säsongen! Trädgårdstisdag heter det i år och sänds följaktligen på tisdagar (veckans avsnitt ligger på svt play ifall du liksom jag missade det) och programledare är som vanligt Pernilla Månsson Colt, Tareq Taylor och John Taylor. I säsongens första avsnitt pratar Pernilla bl a om hur man kan skydda sig mot mördarsniglar (några av tipsen finns här), hon nämner bl a att pantersniglar kan ge sig på mördarsniglar, precis som jag hade fått för mig att jag läst/hört nånstans.. Jag kanske ska börja fjäska lite för mina små ”pantrar”..? 🙂

Kommentera

