Kolonilottsinspiration!

Det måste vara ett av världens längsta ord.. 🙂

Inte långt hemifrån oss finns ett område med odlingslotter som jag älskar att strosa omkring vid. Jag var själv stolt odlingslottsinnehavare (ännu ett lååångt ord!) under en period i mitt liv och kan ibland sakna den där gemenskapen man hade med de andra odlarna, att dela med sig av tips, inspiration och växter var liksom en självklarhet.

Nu får jag smyga omkring och tjuvkika på lotterna istället, vilket jag brukar göra under  mina tidiga morgonpromenader…

Vissa lotter ser lite mer välordnade och vinkelräta ut än andra..SavedPicture-201552193843.jpg SavedPicture-201552193838.jpgSavedPicture-201552193742.jpgEn klassisk odlingslott med alla de obligatoriska inslagen; rabarber, vinbär, lök & potatis!SavedPicture-201552193812.jpgVissa odlingslotter odlas mer för blommor och kaffepauser i solen än för att fylla skafferiet..SavedPicture-201552193849.jpg..och vice versa. Jag är lite nyfiken på vad som kommer få klättra på störarna i bakgrunden? Bönor?SavedPicture-201552193855.jpgOch tänk vad underbart att få slå sig ner här en stund under ett blommande äppelträd efter ett hårt dagsverke på lotten!SavedPicture-201552193818.jpgMen vissa saker är jag inte alls avundsjuk på! Monsterkirskål och maskrosor t ex…SavedPicture-201552193827.jpg SavedPicture-201552193832.jpg

3 thoughts on “Kolonilottsinspiration!

    • Ja, jag har också hört det! Så förra året provade jag att laga soppa på den, men näe. Man ska inte säga att mat är äcklig, men den föll åtminstone inte mig i smaken alls! 😛

      • Det är säkert en vana. Första gången jag åt nässlor blev jag inte imponerad, men jag vänjer mig så smått..Kirskål har jag inte testat alls 🙂

Kommentera

