Nya jobbarbyxor och trätollor!

Maken har självklart arbetsbyxor på sig när hann är ute i trädgården och jobbar, ja tom dottern har egna ”jobbarbyxor” på sig.. Det är bara jag som envisas med gamla slitna jeans.. Mest för att jag inte hittat några arbetsbyxor som är både sköna, snygga och praktiska. Så blir resultatet också allt som oftast att jag lägger ifrån mig grejer (telefon, fröpåsar, uppbindningssnöre, nycklar mm) på konstiga ställen för att jag helt enkelt inte har fickor till det i mina jeans (visst har jag trädgårdsförkläden med fickor, men det är ändå inte riktigt samma sak) och att jag är konstant jordig eller blöt om knäna för jeans är liksom inte gjorda för att stå på knä i landet och luka med…

Jag vet inte om det var därför eller om han helt enkelt ville vara snäll, men härom dagen kom maken hem med de här till mig från Granngården! Nöjd blev jag hur som helst! 🙂 Snygga, sköna och praktiska med massvis av bra fickor och nylonförstärkta knän! Dessutom fick jag ett par träskor (trätollor) i shockcerise som matchade byxorna så nu är jag plötsligt väldigt stylish när jag jobbar i trädgården. Nästan lika stylish som Bree i desperate Housewives… 😉

Kommentera

