Täckodling och mördarsniglar..

Ok, jag inser mitt eget misstag. Att försöka sig på täckodling med mördarsniglar runt knuten var kanske inte det smartaste jag gjort. Gräsklipp tycks vara smaskigare än öl för en mördarsnigel! Till mitt försvar får jag säga att tidigare har sniglarna hållit sig en bra bit ifrån kökslandet, men det var väl bara en tidsfråga innan de hittade dit också…På plussidan (man måste försöka se positivt på livet!) så syns de rödbruna slemkrypen tydligare mot en fond av grönt gräsklipp än mot bar jord, och så länge de  kalasar på gräsklipp låter de förhoppningsvis mina  späda salladsplantor stå ifred.. *håller tummarna*

2 thoughts on “Täckodling och mördarsniglar..

Kommentera

