Förodling i förrådet!

Häromdagen regnade det oavbrutet från det att jag klev ur sängen tills det blev mörkt ute. Inget kul trädgårdsväder alls… Och inne i köksfönstret stod ett gäng frösådder som började bli lite för långa och gängliga av värmen och bristen på tillräckligt med ljus. Men en sväng ut till vårt kallförråd för att plantera om en tomatplanta gav mig en idé! Förrådet (som är helt oisolerat) håller mellan 10-17 grader nu, nån enstaka frostnatt har det varit nere på 8 grader, men inte kallare än så den senaste månaden. Trist bara att det har för få fönster och för dåligt med ljus tänkte jag, annars hade jag ju kunnat flytta ut sådderna dit.. Men vänta lite nu, har jag inte två lysrörsarmaturer med dagsljusrör stående i källaren? Jodå! Att hänga upp dem under ett av hyllplanen var enkelt och helt plötsligt har jag en bättre yta att förodla på än  jag kunnat drömma om! Så nu står sallad, sparris, majs, rabarber, tomater, squash, gurka, mangold och tagetes på tillväxt i förrådet! Där ligger tom några potatisar och jordärtskockor på groddning.. 🙂

Kommentera

