Dagens tips!

Jag har en trädgårdskompost som behöver flyttas, men eftersom det nya stället är mindre än nuvarande så behöver jag på något sätt sålla ut den färdiga jorden ur den så jag kan fylla på med den i rabatter och köksland. Många tipsar om att sålla kompostjord med hjälp av brödbackar, men det handlar om ett par kubik jord att sålla så det lät lite omständligt tyckte jag…

Men som den gamla hästtjej (och nyblivna ponnymorsa) jag är så fick jag en idé! Jag har mockat mååånga hästboxar i mina dar och när jag stod där och skyfflade insåg jag att en spångrep var just vad jag behövde! Med den gick det som en dans att sålla min jordhög/trädgårdskompost! Och varför ska komposten flyttas? Jo, jag ska bli  med växthus! I början av juni får jag mitt efterlängtade Euro Serre Maxi 3 från Willab Garden! Här under häggen ska det stå, ska bara gräva bort jorden och klippa ur trädet lite först så att det får plats, men mer om det i ett annat inlägg!

Kommentera

