Första kålfjärilen vs min övervintrade broccoli

SavedPicture-2015516161220.jpgHäromdagen såg jag säsongens första kålfjäril och min övervintrade broccoli såg ut så här. Ingen bra kombination alls… Min plan var ju att jag skulle ha slutskördat broccolin innan fjärilarna dök upp! Attans… Nåväl, ibland blir det inte som man tänkt sig. Alls.. Jag som inte skulle odla nån kål alls i år har nu blivit med superfiffig kålbur för en pallkrage, allt för att rädda min fina broccoli!SavedPicture-201551616125.jpgSå nu är broccolin nedskuren och inburad, hoppas jag vinner den här säsongen!SavedPicture-2015516161240.jpgOch på köpet fick vi oss lite fina broccoliskott till middagen! 🙂SavedPicture-2015516161234.jpgHmmm… Man kanske skulle ta och skaffa en till sån där bur och så lite grönkål ändå? Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig och än är det ju inte för sent att så kål… 😉

Kommentera

