Modig majs!

Häromdagen kände jag mig modig nog att sätta ut majsen. Den började bli för hög att ha kvar inne under lampan i förrådet och inga kyliga nätter utlovades närmsta veckan.SavedPicture-2015520225723.jpgBädden har jag förberett sen tidigare genom att djupgräva, grundgödsla med kompost samt täckt med gräsklipp. Nu fick jag gräva undan gräsklippet runt plantorna för att få ner dem.SavedPicture-2015520225751.jpgSom lite extra fjäsk fick plantorna varsin ”kuvös” i form av en flaska utan kork och med avskuren botten. Dels skyddar flaskorna mot ev sniglar som skulle vilja smaska i sig min majs, men sen ger de lite extra värme, samtidigt som överskottsvärmen kan ventileras ut uppåt.SavedPicture-2015520225742.jpgSen täckte jag in hela härligheten under tre lager fiberduk och *peppar peppar*, än ser majsen ut att trivas med sin nya tillvaro! 🙂SavedPicture-2015520225756.jpg

Kommentera

