Stöd till sockerärterna!

När jag var ute i landet tidigare idag såg jag att sockerärterna blivit såpass stora att de börjat leta efter klätterstöd. Några av jordgubbsplantorna som rymt till ärtodlingen har fått ställa upp som stöd nu och så kan vi ju inte ha det! Nä, det var helt enkelt dags att med hjälp av bambukäppar och snöre sno ihop en klätterställning!Jag satte ner bambukäpparna parvis utmed långsidorna på pallkragen, sen drog jag ihop dem upptill och surrade ihop dem med en lite kortare bambupinne för stabilitet. Slutligen drog jag mitt jutesnöre kors och tvärs som ett spindelnät för att ärterna ska hitta nåt att klänga fast vid när de vill uppåt!Nu slipper förhoppningsvis jordgubbarna bli ofrivilliga klätterstöd..!

Kommentera

