Blommor

Jag har inte bara grönsaker i mitt köksland, här finns en hel del blomsterfägring också! Dels för att det är fint att se på, men mest för att det lockar nyttiga pollinatörer! Ringblommor, krasse och blåklint är stående inslag bland mina grönsaker (tyvärr har inte blåklinten hunnit slå ut än), det sägs att humlor & bin föredrar gula och blå blommor! SavedPicture-201571422458.jpgSavedPicture-2015714224451.jpgSavedPicture-201571422452.jpgSavedPicture-2015714224513.jpgMen det är inte bara ”ätbara blommor” som ryms här, även motsatsen ”blommande grönsaker” finns här en hel del av! Utöver ruccolan som alltid går i blom så här års och broccoliknopparna som jag missat att skörda så finns här fjolårets purjo som håller på att slå ut och ståtliga dillkronor!SavedPicture-2015714224446.jpgSavedPicture-2015714224457.jpg

2 thoughts on “Blommor

    • Jag har också hört det där med kapris på krassefrön men brukar nypa av överblommade blommor så det blir inte så många frön..

Kommentera

