Lock på kallbänk och första utesådden!

Häromdagen sken solen och fåglarna kvittrade, det var helt enkelt vår i luften och det kliade ordentligt i mina odlingsfingrar.

Jag passade på att skruva på lock på några av mina pallkragar så att de fungerar som kallbänkar, sen petade jag ner lite spenat- och morotsfrön i den förvånansvärt varma jorden!

Det blev två klassiska sorter; Spenaten Matador som är en lättodlad sort (den funkar både färsk som babyspenat i sallader eller som stuvad) samt moroten Nantes, en god och snabbväxande sommarmorot!
Jag vet faktiskt inte om det här klassas som en extremt tidig vårsådd eller en sen höst/vintersådd, men tidigare årsexperimentsådder” i början av mars har gett fin utdelning. Och vädret då har varit ungefär som det är här för tillfället så nu hoppas jag på en god och extra tidig skörd! Och blir det inget av det så tänkte jag ju ändå så några omgångar till senare i vår… Friskt vågat hälften vunnet! 🙂

One thought on “Lock på kallbänk och första utesådden!

  1. Pingback: Det gror i kallbänken! | Nyponvillans trädgårdsblogg

Kommentera

