Kampen mot mördarsniglarna…

Jag skulle kanske inte direkt säga att jag längtar efter att mördarsniglarna ska vakna efter sin vinterdvala, men i år känner jag att jag är rätt väl rustad i kampen mot dem!

Ett par förpackningar med för sniglarna livsfarliga men välsmakande järnfosfatpellets står i förrådet, redo att spridas där och när det behövs, samt att de mest begärliga plantorna (sallads-, kål-, bön- och gurkplantor) kommer att förodlas och skyddas med specialinsatser när de planteras ut. Men det jag ser fram emot mest av allt är att få prova nya Slugmaster som följde med mig hem från trädgårdsmässan Vår Trädgård i Malmö för en knapp månad sen..Jag fick förmånen att prova den på mässan (på ostbågar i och för sig, men tekniken är ju densamma) och den verkar så himla smidig! Kolla bara in filmen här.

Det kommer gå snabbt att rensa gräsmattan från eländessniglarna i år och jag slipper gå dubbelvikt för att samla in dem. Dessutom ska de enligt uppgift dö rätt snabbt av att bli spetsade så man behöver inte vidta särskilda  åtgärder för att avliva dem, bara att klicka loss dem från Slugmastern med ett enkelt knapptryck och sen slänga dem på lämpligt ställe.. Det ska nästan bli lite kul att få jaga sniglar i år! 🙂

One thought on “Kampen mot mördarsniglarna…

  1. Pingback: Dagens snigelstatus.. | Nyponvillans trädgårdsblogg

Kommentera

