Dagens snigelstatus..

Än så länge har inga spanska mördarsniglar synt till i min trädgård, trädgårdssnäckor däremot hittar jag i parti och minut efter några timmars regn..Men det är bara en tidsfråga innan spanjorerna också tittar fram, utmed cykelbanan några hundra meter härifrån kryllar det redan av dem tidigt på morgnarna.Och nu är jag sådär ambivalent igen, självklart vill jag helst av allt slippa dem helt. Drömmen hade varit  att få äta min fina krispiga huvudsallad själv såklart utan konkurrens från små slemmiga kannibaler. Samtidigt så är jag som jag grymt nyfiken på den nya sigelplockaren Slugmaster som jag skrivit om här tidigare…

Kommentera

